Son dakika

Tönük Horzum Komisyonu'nda


1991.02.06

Turgut Özal suikasti araştırması sırasında kızının kaçırılarak tehdit edildiğini söyleyen Yargıtay Savcısı Uğur Tönük, Meclis Horzum Komisyonu'na ifade verdi. Kartal Demirağ'ın 1974-1979 arasında Ege'de artan sol hareketlere karşı bir eczacının liderliğinde kurulan kontrgerilla örgütünde eğitim gördüğünü tespit ettiklerini söyleyen Tönük, “Afyon’da eski arkadaşlarımız vardı. Onlarla konuştuk. Demirağ’ın bu kontrgerilla teşkilatının yetişmiş elemanı olduğunu tespit ettik. Ankara’ya döndüğümüzde Çetin Yetkin’le beraber Mehmet Ağar’ın yanına gittik. Dedik ki, ‘Bu adam orada halk hareketine karşı kurulan bir teşkilatın adamı. Bunu incelediniz mi? Ağar şaşırdı. Bize ‘Ağır bir sorgulama yaptık’ demekle yetindi.”

Tönük, Meclis Horzum Komisyonu’na başından geçen esrarengiz hadiseyi şöyle anlattı: “Beni bir yere çağırdılar, üç kişiydiler. Adlarını bilmiyorum bu kişilerin, bankadan ayrılmamızı söylediler. Tahmin ediyorum bunlar o tarihte MİT’le ilgili adamlar olması lazım. Beni çağırıp konuşabilmeleri için o sıfata sahip olmaları lazım. Demek ki biz bazı yerlere ulaşma durumuna gelmişiz, bir tepki meydana gelmiş.”

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.