Son dakika

9 Mart'ta ne oldu

1971.03.09


"Şimdi 9 Martta ne olmuş Türkiye'de? Biraz evvel arkadaşımız sordu. 9 Martta toplantı var ve benim haberim var bu toplantılar yapılıyor. Ben, cumhurbaşkanına gittim dedim ki: "Birtakım kokular geliyor burnuma.", "Sen merak etme, Memduh Paşa onun başında" dedi, "Merak etmemeyim de tedbir almamız lazım, tedrbir alabilecek durumda da değiliz çünkü..." dedim. Bu konuşmalar tümende oluyor, 28'inci tümende ve büyük bir kütleye sirayet etmiş konuşmalar. Hiç bir şeyi beğenmiyorlar, yani sistemi beğenmiyorlar, kalkınmayı beğenmiyorlar, devrim arıyorlar, devrim içinde devrim. Sonra, bu Faruk Paşa, Muhsin Paşa da bunların yanında görünüyor. Sonra 9'u bu. 10'uncu gün sabahleyin Faruk Paşa ile Muhsin Paşa bunlardan koparılıyor kendi iç bünyelerinde. oradaki hesap da Faruk Paşa'nın sonra Cumhurbaşkanı olma hesabıdır ve gene burada söylüyorum, o hadisede, 1973 Cumhurbaşkanlığı seçimi hadisesi Türkiye'deki bu karmakarışık siyasetin en başarılı işlerinden biridir, Parlamentonun yaptığı işlerden biridir ama şöyle mutabık kalıyorlar ki: Hükümet gitsin, biz o zaman bundan vazgeçelim. Sunay'a geliyorlar, o da "Ne yapalım?" diyor ve bana Fuat Paşa'yı gönderiyor. Ben de Fuat Paşa'ya dedim ki: "Dün konuştuk Cumhurbaşkanıyla 'Sen hiç merak etme, ben onları takip ediyorum' dedi. 'İstifa etsin.' Nasıl istifa edeyim? 'Hastayım, bir şeyler desin' demiş. dedim ki: Bakın bu işler yarım yamalak lafı kaldırmaz, zor bu işler. Ben hasta falan değilim" Neyse ne. İş bittikten sonra ben arıyorum çıkmıyor telefona. İş bittikten sonra bulabildim "Ne yapayım? Beni de aştılar." dedi. Sonra biz kendi yolumuza gittik, kavgamız neyse onu yapmaya devam ettik netice itibariyla. O sol bir harekettir, onu yazıyorlar, çiziyorlar zaten. Eğer olabilseydi belki, günahını almayalım, öldüler gittiler de Batur ve Gürler'in çok büyük rolü vardı o işte."

(Süleyman Demirel'in Darbeleri Araştırma Komisyonu'na verdiği ifadeden...)

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.