Son dakika

Amerikan emperyalizmi...


Bu terim, Türkiye sol muhalefetinin terminolojisine 1940'lı yılların ikinci yarısından itibaren, soğuk savaş döneminin başlangıcını işaretleyen Truman yardım paketi dolayısıyla ve Moskova Radyosu tarafından hediye edilmiş görünüyor. Özellikle yardım paketiyle ilgili yasa taslağında yer alan denetim ve gözetim maddeleri üzerinden eleştirel bir tutum takınan sol muhalefet, Gromyko'nun, yardımı, İkinci Dünya Savaşı süresince faşist Almanya'nın destekçisi bir ülkeyi desteklemek anlamına geldiği için Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi'nde eleştirirken kullandığı dili de ödünç almış görünüyor.

Amerikan yardımına ilişkin parlamento içinde, mevcut hükümetin popülerliğini artırmasından duyulan endişe dışında, ciddi bir rahatsızlık görülmez. Amerikan Büyükelçiliği'nin Microfilm, ROLL 2, May 28, 1947 (Restricted). olarak kayıtlı raporunda bu durum, "Sol partilerin ve gazetelerin tepkileri ise 1946 yılı Aralık ayında yaşananlardan dolayı cılız kalmış, Moskova Radyosu'nun paralelinde Amerikan Emperyalizmi uyarıları yapmakla yetinilmiştir." sözleriyle belirtiliyor.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.