Son dakika

Fenerbahçe federasyondan alacaklarını istiyor


05.04.2011

Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım, Fenerbahçe'nin alacaklarını tahsil etmek için Futbol Federasyonu yöneticisi Levent Kızıl'la görüşüyor.

Şike Davası gerekçeli kararında bu görüşme ligin 28. haftasında 09.04.2011 tarihinde oynanacak Eskişehirspor-Fenerbahçe maçıyla ilgili şike girişimlerinin finansmanı için kullanılacaktı. Daha önce, Aziz Yıldırım'ın talimatıyla Eskişehir teknik direktörü Bülent Uygun ve futbolculardan Ümit Karan ile irtibata geçilmişti.

Federasyon'dan para istenmesi sırasında Aziz Yıldırım kulübün mali işlerine bakan Tamer Yelkovan'ı arayıp "1.5 trilyonu takip et sen, oradan 200'ü ayır şeye yanlız İlhan" diyerek talimat verdiği ileri sürülüyor.

Gerekçeli kararda konu şu şekilde işleniyor:

"Bu arada İlhan Yüksel Ekşioğlu'nun Aziz Yıldırım'dan aldığı talimat doğrultusunda Ali Kıratlı'ya talimat vererek, Eskişehir'e gidip Ümit Karan ve Bülent Uygun’la görüşmesini, maçın Fenerbahçe lehine sonuçlanması konusunda herhangi bir sorun yaşanmamasını istediği, yapacakları anlaşma karşılığında ödenecek şike parası hakkında "250 gram" (250.000 dolar olduğu değerlendirilmektedir.) şeklinde şifreli sözler kullandıkları, İlhan'ın ödenecek  para konusunda herhangi bir sorun olmayacağını "Hiç gecikme bilmem ne olmayacak, anında, ikisine de aynı anda söyle" diyerek Ali Kıratlı'ya ilettiği ve  Bülent Uygun ile Ümit Karan'a bu doğrultuda teminat verebileceğini aktardığı, Ali Kıratlı'nın da Ümit Karan'ın diğer oyuncularla görüştüğünü kastederek "Yani çokuz diyor herkeste bekliyor diyor aşırı şekilde diyor…ikincisi (Trabzonspor maçı için alınacak teşvik primi kastediliyor) için 300 gram alırız…mühim olan birincisi…biraz bi yükselttim o kadar ben sana sormadan..50’şer 50 şer YEŞİL ZAM YAPTIM” diyerek yapılan şike faaliyeti hakkında  Ekşioğlu'na bilgi aktardığı..."

Gerekçeli kararın eklerinde yer alan görüşme kayıtları ise şu şekilde:




05.04.2011 günü saat:16.17’de İlhan Yüksel Ekşioğlu, Ali Kıratlı’yı aramış ve aralarında (tape:2276);
İlhan : Bursa’daki taşocağındaki işçilerden bir iki tane getirebilir misin buraya bugün
Ali : Benim kardeşim var,
İlhan : Arkadaşların vardı ha…onu getirebilir misin buraya,
Ali : Almak için mi…yoksa öbür bahsettiğim konu için mi,
İlhan : İkisini de konuşuruz… ama esas bahsettiğimiz konu için,
Ali : Ama önden öyle girmek lazım…konuşayım arayayım mı seni,
İlhan : Çok çok acil ha bu çok acil yani,
Ali : Ben eve mi getireceğim senin,
İlhan : Gizli tabi eve geleceksin eve,
Şeklinde görüşme gerçekleşmiştir.


05.04.2011 günü saat:19.26’da Ali Kıratlı’yı bir bayanın aradığı görüşme(tape:2282);
Ali: “KUMANIN YANINA GİDİYORUM DA…bu en büyük kuman ya”, D: “Anladım kim olduğunu, AZİZ’İ DEMİYOR MUSUN”, Ali: “Hee…eve çağırdı ya gel dedi kahve içeriz”, D: “İyi haydi git bakalım mesaj at bana sonra niye çağırmış…e sen gözükmeyeyim dedikçe o seni çağırıyor işte” , Ali: “KUSURA BAKMA EMİR DEMİRİ KESER EN BÜYÜK KUMAN ARADI”, D: “Ona boynumuz kıldan ince…”,


05.04.2011 günü saat:18.25’de Ali Kıratlı’nın Ekşioğlu’nu aradığı görüşme(tape:2280);
Ali: “Çıktım geliyorum garajdaydım”, İlhan: “Hiç şey yapma bozma şeyini bunla bir yere gidiyoruz şimdi buna bi telefon geldi bu ...dönüp konuşuyoruz…seninle akşam bi telefon yaparız seninle sen tamam perşembe yola gidiyorsun”, Ali: “Ona göre bana söyle ben sabah çıkacağım çünkü”, İlhan: “Sen perşembe gidiyorsun bizim kulübün sponsorluğu ile gitmiyorsun”, Ali: “Senin sponsorluğunla gidiyorum”, İlhan: “Ben hallediyorum fakat Aliciğim…şöyle yapacağız sen o gerisini sen onunla konuşursun halledersin yani Bİ 100 GRAM EKSİK YAPACAĞIZ…AMA SONRA YANİ HALLEDECEĞİZ ONU DA”


05.04.2011 günü saat:18.26’de Ali Kıratlı’nın Ekşioğlu’nu aradığı görüşme(tape:2281);


İlhan: “Akşam konuşalım yalnız başka şeylerde var yani yarın sen bana bi geleceksin…ben sabah karşıya geçeceğim…oradan dönerken sana alo derim yani şöyle bi öğlen 12-1 gibi falan bende bir kahve içelim”, Ali: “Olur ben o zaman perşembe gidecekmiş gibi ayarladım kendimi AMA ÖBÜRÜNÜ DE SONRA HEMEN YAPACAĞIZ DEĞİL Mİ”, İlhan: “Hemen o tamam hemen de benim bugün sana dediğim o taş ocağı”, Ali: “Hah o haber bekliyor…getiririm ben akşam belki belli olmaz hepsi birden kahve içmeye”,


05.04.2011 günü saat:19.19’da İlhan Ekşioğlu’nun Ali Kıratlı’yı aradığı görüşme;
İlhan’ın şahsı eve çağırdığı ve “Haydi bir kahve mahve içeriz” dediği, Ali’nin onayladığı, (tape:2016)

05.04.2011 günü saat:19.54’de Ali Kıratlı’nın İlhan Ekşioğlu’nu aradığı görüşme(tape:2283);
Ali: “Geldim kapıdayım başkan sen haber verdin mi”, İlhan: “Onlara, sen gir, ben şimdi söylerim”,



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.