Son dakika

Türkbank ihalesi öncesinde konutta trafik


1998.08.03
Kamuran Çörtük’e ait restoranda Çörtük ile Korkmaz Yiğit buluştu. Aynı sıralarda Ahmet Nazif Zorlu, Başbakan Mesut Yılmaz ile evinde görüşüyordu. Mesut Yılmaz Çörtük’ü gece 01.00’da telefonla arayarak konutuna çağırdı. Çörtük saat 02.30-03.00 sularında Korkmaz Yiğit’in kaldığı Sheraton Oteli’ne gelerek Başbakanın “Zorlu 505 milyon dolara kadar çıkacak. Korkmaz Yiğit 510 milyon dolar versin ve alsın” dediğini aktardı.

Türkbank Meclis Komisyonu Raporu

"...Daha sonra, ihale gecesi, dedim ya, Kamuran'la restoranda bekliyoruz, o arada Zorlu'nun Mesut Bey'e gittiğini öğrendik, biraz önce size tanıklık eden. Galiba saat 01.30-02.00 gibi Kamuran'ı çağırdı, ben gitmedim. ben otele gittim, Sheraton Oteli'nde kalıyordum. Sonra Kamuran geldi. Dedi ki "Zorlu gitmiş, ben 500 milyona kadar çıkacağım, lütfen bana müsaade edin" demiş. "Peki, ne yapalım, hayrını görsün" dedik. "Hayır" dedi. "Mesut Bey dedi ki, 505 milyon versin ve o alsın" dedi. Ben "O kadar param yok" dedim. "Üstünü biz tamamlayacağız" dedi"

Korkmaz Yiğit'in Meclis Komisyonu'na verdiği ifadeden...


BAŞKAN – O akşam, ihaleden bir gün önce evine gittiğiniz şeklinde bir bilgi var.
AHMET NAZİF ZORLU – Evet.
BAŞKAN- Orada Türkbank konusunu konuştunuz mu?
AHMET NAZİF ZORLU – Türkbank konusunda şöyle bir şey söyleyeyim. Türkbank konusunda konuştuğumuz olay; yani, ben, dediğim gibi, arkadaşlarla beraber geldim –gitmedim desem yalan olur, yemin ettim bir kere; yani, gittim- ama, biz, gidip ziyaret ettiğimiz vakit, dediğim gibi her zaman gidiyordum ve bu hususta, Türkbank olayında, biz gideceğiz ve bizim ortağımız da budur, biz devam edeceğiz… Bunu konuştuk.
BAŞKAN – Fiyat konusunda bir görüş alışverişinde bulundunuz mu?
AHMET NAZİF ZORLU – Ben size bir şey söyleyeyim, fiyat konusunda konuşulan konu yalnız ve yalnız şudur: Ben Güneş Taner’den, uçakla, Ukrayna’ya giderken, 500 000 000 doların altında vermem dediğini biliyorum; çünkü, orada da benim fiyat konuşmam doğru olmazdı. Bir de ne fiyatı konuşacaksın orada. Açık, şeffaf bir ihale yapııyordu, benim orada ben şu fiyatı vereceğim… Başbakanın elinde de değildi o.
BAŞKAN – Peki konuşmasında Başbakanın size bu şekilde bir beyanı oldu mu, mesela, 415’in üzerine çıkmayın diye.
AHMET NAZİF ZORLU – Hayır olmadı.
BAŞKAN – Peki sayın Zorlu, o görüşme esnasında, Sayın Başbakan, Korkmaz Yiğit’le ilgili, bu ihale süreciyle ilgili endişelerinden veya bazı gelişmelerden size bahsetti mi, mesela Çörtük’ün kendisiyle görüşmelerinden?...
AHMET NAZİF ZORLU – Şimdi, orada dedim ki, siz bu ihaleyi… Geçmiş gün, kelimeleri tam dört dörtlük söyleyemem, aklımda kaldığı kadarıyla söylüyorum; Burada bir sürü tehditler var, ne diyorsunuz dediğimde “Ben de duyumlar aldım, ama tam böyle bir şey alamadım, kendiis de bana çoluğunun çocuğunun üzerine yemin etti, benim onunla hiçbir ilişkim yok diye” dedi. Ben bir bunu biliyorum. Aklımda kalan bu.
BAŞKAN- korkmaz Yiğit’in çoluğu çocuğu üzerine yemin ettiğini, ilgisi olmadığını beyan ettiğini size iletti?
AHMET NAZİF ZORLU – İletti derken, konuşma anında.
BAŞKAN – Dikkatinizi çeken başka herhangi bir şey oldu mu konuşma arasında? Sayın Yılmaz’ın konuşmalarında? Ben de ticaretten gelme olduğum için söylüyorum, sanayicilikten geçmişimiz var, orada konuşmalardan anlaşılır. Sizin, yabancı bir ortakla üstelik, bu konuda yaptığınız işlerde de Türkiye’de başarı sağlamış, finans sektöründe de sağlıklı bir iş yapma ihtimali yüksek bir grubun ihaleyi almasını, Başbakan herhalde arzu edebilir.
AHMET NAZİF ZORLU – Tabi ki. Ben de olsam böyle bir şeyde ben de ederim: çünkü iyi bir grupsa, iyi bir şeyse… Ama ben bu hususta kendisinden hiçbir destek istemedim. İstemem de, hayatta istememişimdir kimseden bir şey.
BAŞKAN – Bunu istediniz anlamında söylemiyorum. O şekilde bir çekinceyle bizi dinlemenizde, belki verecek olduğunuz bilgiler de çok şey olmayabilir; ama eminim sizdeki kanaatim odur ki, mevcut tecrübelerinizle, sezgilerinizle, orada, Sayın Başbakanın evine ihaleden önce gittiğinizde, bu konuda bir şey sezinlemişsinizdir; yani sıkıntılı mı? Yarına gittiniz, yarın ihale olacak, ihale üzerinde bazı spekülasyonlar da var…
AHMET NAZİF ZORLU – Ne gibi?
BAŞKAN – İşte Korkmaz Yiğit, Çakıcı’nın müdahil olduğu etrafta, siz de yarın ihaleye gireceksiniz. Başbakanın sizinle ilgili bir konuşması?...
AHMET NAZİF ZORLU – hiç olmadı, hiç öyle bir şey olmadı, bana hiç öyle bir şey söylemedi. Niye bana söylesin ki? Benim ona karşı veyahut onun bana karşı demesi… Bana neden desin; yani, demesi için bir neden yok; çünkü öyle bir şey dediği vakit, ben de alınırdım, açık ve net olarak.

(Zorlu Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu’nun 08.04.2004 tarihinde tanık sıfatıyla Meclis Komisyonu’na verdiği ifadededen…)

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.