Son dakika

Kutlu Aktaş İçişleri Bakanlığı'na getirildi


1998.08.05
1997.07.24
Kutlu Aktaş, seçim hükümetine İçişleri Bakanı olarak atandı. Aktaş görevi ANAP-DSP Hükümetinin İçişleri Bakanı Murat Başesgioğlu'ndan devraldı. 
“…Yani biliyorsunuz, seçimlerin yapılmasına karar verimişti. Benim arzum hilafına –çok açıklıkla ifade ediyorum; çünkü, ben, mülki idare amiri olarak kendimi hazırlamıştım ve o yolda devam etmek istiyordum ve İstanbul’a da atanalı bir sene olmuştu. 24 Temmuz 1997’de ben İstanbul Valiliği’ne atandım ve 5 Ağustos 1998 tarihinde de Anayasamıza göre, seçim hükümetinde tarafsız İçişleri Bakanı olarak göreve başladım- o zamanki sayın Başbakan Mesut Yılmaz –ben Şile’de yol çalışmalarından ötürü, bir yanımda Köy Hizmetleri Müdürü vardı- dedi ki: “Sayın Vali, seni İçişlerinde planlıyoruz”. “Efendim bana dokunmayın. Ben İstanbul’a yeni geldim, buraya hizmet edeyim birazcık” dedim. Çünkü ben, 7.5 sene İzmir’de valilik yaptım, 4 sene Malatya’da yaptım, 6 sene Ağrı’da valilik yaptım; toplam 18 sene valilik hizmetim var. 1962’de Mülkiye’yi bitirdim, 14 sene doğuda çalıştım, 5 sene mülkiye müfettişliği yaptım ve 14 sene de kaymakamlık yaptım; toplam hizmet sürem 38 senedir ve emekli oldum. Bakan olunca /ben ilkelerime bağlı olan bir insanım; dedim ki, “Meslekte tekrar daha başka kademelere dönmeyi bazı arkadaşlarımız yapıyordu, ben neleştirdim ve onun için de emekli oldum- yani Bakanlık görevine başladığımdan10 gün sonra maaşımı aldım ve ertesi gün emekli oldum ve emekli bakan olarak da halen Meclis’in haklarından istifade ediyorum, bunu da bilgilerinize sunuyorum. 

(Kutlu Aktaş'ın Türkbank Meclis Komisyonu'na tanık sıfatıyla verdiği ifadesinden...)

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.