Son dakika

TMSF Bank Ekspres Korkmaz Yiğit'in elinden aldı


1998.10.26
TMSF, Korkmaz Yiğit’e ait Bank Ekspres’i 1 milyar liraya devraldı.

Türkbank Meclis Komisyonu Raporu


"BAŞKAN - Sayın Yiğit, ben tekrar, bu sizin için çok acı olduğunu beyan ettiğiniz Bank Ekspres'in çok cüzi, göstermelik bir rakamla satın alınmasına geliyorum. Orada Sayın Güneş Taner vardı, değil mi?

KORKMAZ YİĞİT - Güneş Taner, Osman Tunaboylu vardı, Erdal Aslan var mıydı yok muydu hatırlamıyorum, bir kişi daha vardı; ama hatırlamıyorum.

BAŞKAN - Sizi hapis yatmakla tehdit etti...

KORKMAZ YİĞİT - O anda ben vardım, benim avukatım Hüseyin Yarsuvat vardı ki onun da sonra Güneş Taner'in arkadaşı olduğunu, yakın olduğunu öğrendim. Biri de Aydoğan Semizer ya vardı, ya yoktu, hatırlayamıyorum. Yani, oradaydı da, o anda yanımızda mıydı, değil miydi hatırlamıyorum.

BAŞKAN - O konuyla ilgili bunun dışında, yani, sizin imzalamamanız durumunda bir zor kullanma, o tür şeyler gelişti mi?

KORKMAZ YİĞİT - İşte, neticede, ertesi gün kıyamet koptu ve daha sonra beni gözaltına aldılar, daha sonra cezaevine gittim, şey bu. Yani, aynı gün ne oldu, bakınız, şunu açıklamalıyım; aynı gün, bana "Garanti Bankası'ndaki hisseleri al ve bize hepsini vereceksin" dedi. Oysa, ihtiyaç yok, alıyorsan al, yani elimdeki imkanı, paramı niye Garanti Bankası'na verdiriyorsunuz. Sabah 128 000 000 dolar Garanti Bankası'na veriyorum ki, yüzde 40 hisseyi alayım; tabi, nakit para değil, varlık veriyorum; o da, 800.000 000 dolarlık bir varlığı veriyorum. O varlıklar şu anda benim değil, elimden çıktı, Garanti Bankası aldı hepsini icradan.

BAŞKAN - Olayı tekrar ben açmak istiyorum; 128 000 000 dolarlık varlık olarak mülk mü verdiniz?

KORKMAZ YİĞİT - Evet. Bir genel müdürlük binası yapmıştık bankaya. O bina dahil aşağı yukarı piyasa değeri 800 000 000 dolar olan bir varlıktan 128 000 000 dolarlık ipotek verdik Garanti Bankası'na yüzde 40 hisseyi almak için; aldık.

BAŞKAN - Aynı gün devretti mi hemen Garanti Bankası'na?

KORKMAZ YİĞİT - Aynı gün.

BAŞKAN - Peki, o hız nasıl gerçekleşti?

KORKMAZ YİĞİT - aynı gün gece saat 12 - 1'e kadar... Aynı gün tuttuk, bendeki hisseyi topladık. Yüzde 98.5 hisseyi 1 milyara sattık.

ALİ KEMAL DEVECİLER (Balıkesir) - Kime sattınız?

KORKMAZ YİĞİT - TMSF'ye.

BAŞKAN - Ertesi gününü neden beklemediler, gece o kadar panik yaptılar?

KORKMAZ YİĞİT - Hapis tehdidi dedim ya. Devam edeyim. Bugün 21 tane banka devletin elinde, TMSF'ye geçmiş durumda. Oysa Bank Ekspres bu 21 bankadan farklı. Bunu kimse bilmiyor veya çok az kişi biliyor. Bir Bank Ekspres el konulamayacak kadar iyiydi. O yüzden zorla satış yapıldı. iki, bu 21 bankadan satılarak devletin kasasına tek para giren banka Bank Ekspres'tir. Devlet, Bank Ekspres'in kasasına 96 trilyon lira koymuştu, 142 trilyon liraya sattı.

BAŞKAN - Güneş Taner'in ifadelerinden yine söylüyorum. Siz o dönem içerisinde, bir şekilde bankaya para çekişi yapmış mıydınız?

KORKMAZ YİĞİT - Bu medya olaylarıyla alakalı tabi ki yaptık. Söyledim ya, iki gün sonra geliyor, genel müdürümü arıyor; çünkü, ben genel müdürüme söz geçiremem, bunu söyleyemem diyorum, arıyor genel müdürümü, "sen ver, iki gün sonra sana gönderiyorum" diyor.

BAŞKAN - Genel müdürünüzün çağrılıp bu konuda herhangi bir yerde ifadesi falan alındı mı, görüşleri alındı mı?

KORKMAZ YİĞİT - Sanmıyorum."

Korkmaz Yiğit'in Meclis Komisyonu'na verdiği ifadeden...






Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.