Kamera kayıt cihazının Danıştay'dan sökülmesi
2006.05.09
Tekrar arızalanan Danıştay kamera kayıt cihazındaki soruna OYAK SGS personeli Murat Kablan ve İsmail Tunç tarafından yapılan müdahale sonrasında düzenlenen Murat Kablan ve Celalettin Yüksekkaya imzalı servis formu.
Formdaki bilgilere göre cihaza Regardlog hard disk arızasından dolayı müdahale edildi, cihazın arızasının giderilmesi çin servise alındı. Danıştay ve OYAK SGS'den mahkemeye intikal eden evraklar arasında cihazın sökülüp servise alınması ile ilgili düzenlenmiş herhangi bir teslim tesellüm tutanağına rastlanmadığı OYAK İddianamesinde belirtiliyor ve bunun şirket politikasının aksine bir uygulama olduğuna işaret ediliyor.
Ayrıca sökülen cihazın yerine geçici bir cihaz takılmadığı, cihazın ancak 11.05.2006 tarihinde yerine takıldığı, dolayısıyla Danıştay Başkanlığı'nın, kuruluş yıldönümü olan 10.05.2006 tarihi de dahil olmak üzere iki gün süreyle kayıt yapamadığı belirtiliyor.
İddianamede bu konuda şu bilgiler yer alıyor:
"Danıştay binasında kameraların (2) gün boyunca kayıt yapmamasını şüpheliler alınan ifadelerinde de kabul etmişlerdir. Bu kapsamda OYAK SGS Bilgi İşlem Sorumlusu Barış Demirtaş alınan ifadesinde, prosedür gereği sökülen cihazların yerine muhakkak yenisinin takıldığını, bu işlemin yerine getirilmesinden montaj bakım şefliğinin sorumlu olduğunu, Montaj Bakım Şefi Şüpheli Metin Almalı ise ifadesinde; sökülen cihazın yerine geçici bir cihazın takılması gerektiğini, ancak Danıştay yetkililerinin aynı cihaz dışında başka bir cihaza izin vermedikleri ve şirkette de cihazın aynısından bulunmadığı için sökülen cihazın yerine geçici bir cihaz takılamadığını, Danıştay Bilgi İşlem Sorumlusu olan Şahinder Eren'in ifadesinde farklı marka cihaz takılmasına engel olduğu konusundaki iddiaları kabul etmediğini, Konu ile ilgili olarak OYAK SGS Elektronik Güvenlik Sistemleri Proje Müdürü olan şüpheli Yavuz Selim Kavaklıoğlu ifadesinde, "2005-2006 yıllarında arızalı cihaz söküldüğünde yerine yeni cihaz koyulmadığını, ancak Danıştay saldırısından hemen sonra alınan cihazın yerine yedek cihazın konulmasının kararlaştırıldığını, baştan itibaren şirket politikası olarak yedek cihazın konulmasının gerekli olduğunu..."
11.05.2006 tarihinde Serkan Akyıldız tarafından düzenlenen servis formuna göre, sökülen cihaz, hard diski değiştirilerek sistemin faal çalışır bir vaziyette, yani sorunsuz şekilde teslim edildi.
Hiç yorum yok: